zapamiętaj mnie
Jesteś niezalogowany, załóż konto jeśli go nie posiadasz, lub przypomnij hasło

Informed - Internetowa Informacja Medyczna

Wyszukiwarka artykułów:

Warto zadbać o właściwą ilość witaminy D! 23-11-2017

Naturalne źródła witaminy D

 

Najbardziej wartościowe są oczywiście witaminy dostarczane do organizmu w sposób naturalny, a raczej pozyskiwane z naturalnych źródeł. O ile jednak inne witaminy znaleźć można w wielu pokarmach, tak w przypadku witaminy D ilość składników pokarmowych, jakie ją zawierają, jest dość ograniczona. Warto przy tym wiedzieć, że najważniejsza dla organizmu jest witamina D3 i ją znaleźć jest jeszcze trudniej, witamina D2 bowiem znajduje się między innymi w niektórych roślinach. A gdzie szukać witaminy D3? Jej źródłami są przede wszystkim tłuste ryby morskie,  żółtka jaj czy sery. Witaminę tę można również znaleźć w tranie, a więc w składnikach, które tak naprawdę nieczęsto goszczą w menu Polaków, nic zatem dziwnego, że niedobory tej substancji są tak częste. Na szczęście jednak istnieje inne ważne, naturalne źródło witaminy D. Jest nim słońce, które potrzebne jest do procesu syntezy skórnej – pod wpływem jego oddziaływania na nieosłoniętą, niechronioną filtrami UV skórę organizm sam wytwarza witaminę D. Mogą to być jednak tylko ograniczone ilości (które wystarczać mogą tylko przy dobrej, bogatej w witaminę D diecie, trzeba jednak pamiętać, że w naszej szerokości geograficznej słońca pod dostatkiem jest tylko przez część roku), stąd wyraźne zalecenie lekarzy, by posiłkować się suplementami zawierającymi witaminę D, zwłaszcza D3, szczególnie w okresie, gdy słońca jest mało.

 

Dobry suplement pomoże uniknąć objawów niedoboru witaminy D

 

Objawy niedoboru witaminy D mogą mocno dawać się we znaki, a skutki tego mogą być bardzo groźne, jest więc wiele powodów, by zdecydować się na suplementację tej substancji, na każdym etapie życia. Dobry preparat, zawierający naturalną witaminę D w optymalnej dawce, pomoże ustrzec się między innymi obniżenia odporności, osłabienia kości i zębów, czy podatności na choroby. Skutków niedoboru witaminy D jest oczywiście znacznie więcej i czasem mogą one pojawiać się po długim czasie, nie można więc ryzykować i trzeba sięgnąć po dobry preparat, zwłaszcza jeśli mało przebywa się na słońcu oraz stosuje się dietę ubogą w witaminę D.

 

Czytaj więcej o witaminie D oraz jej suplementacji na stronie www.vitrumd3.pl

Komentarze