zapamiętaj mnie
Jesteś niezalogowany, załóż konto jeśli go nie posiadasz, lub przypomnij hasło

Informed - Internetowa Informacja Medyczna

Alternative content

Wyszukiwarka artykułów:

Skuteczne odchudzanie - co jest kluczem do sukcesu? 16-04-2019

Odchudzanie nie jest procesem szybkim, a w dodatku narosło wokół niego wiele mitów, czasem bardzo nietypowych czy wręcz głupich. Choć sama utrata wagi nie jest trudnym zadaniem - wystarczy spełnić zaledwie jeden warunek - to jednak czas, w jakim się ona rozkłada potrafi zachwiać nawet najbardziej niezłomną siłą woli. Co zatem zrobić, aby odchudzanie było skuteczne? Jak codziennie się motywować i nie ulegać tak wielu pokusom? Kluczem do zwycięstwa często okazuje się... przyzwyczajenie.

 

1. Utrzymanie dobrej diety - jak nie dać się złamać?

2. Czy absolutnie muszę iść na tę siłownię?

3. Suplementy, spalacze tłuszczu i inne środki "dopingujące" - czy pomagają?

 

 

Utrzymanie dobrej diety - jak nie dać się złamać?

Czy nam się to podoba czy nie, dobrze dobrany i egzekwowany plan żywieniowy to podstawa jakiegokolwiek myślenia o zmniejszeniu wagi. O ile nie jesteśmy poważnie chorzy, nie będziemy w stanie redukować masy ciała nie odmawiając sobie żadnego jedzenia. Nie oznacza to oczywiście, że mamy chodzić głodni - wbrew pozorom częste głodówki i bardzo restrykcyjne diety działają dokładnie odwrotnie, niż sobie tego życzymy: spowalniają metabolizm, "uczą" nasz mózg odkładania energii na zapas, a także zabijają w nas wszelką siłę i chęć do życia.

 

Liczbę kalorii, jakiej potrzebuje nasze ciało, liczymy na dwa sposoby. Współczynnik PPM oznacza podstawowe zapotrzebowanie na energię i określa, ile kalorii potrzebujemy w ciągu dnia, aby nasz organizm mógł poprawnie funkcjonować. Jest to wartość graniczna, poniżej której absolutnie nie wolno nam schodzić, jeżeli nie chcemy wpędzić się w kłopoty ze zdrowiem. Z czego zatem ucinamy kalorie? Odpowiedź jest prosta - z wartości CPM, czyli całkowitego zapotrzebowania na energię. Najlepiej, gdy oscylujemy w granicach o 300-500 kcal mniej, niż wynosi nasze CPM; wtedy nasze wyniki będą najlepsze.

 

Z czego jednak te kalorie uciąć? Powstrzymując się od niezdrowego i wysokoenergetycznego jedzenia na rzecz większej ilości warzyw, owoców i białek. Jeżeli postanowimy zrzucać wagę pod okiem dietetyka, ułatwimy sobie zadanie - wystarczy że będziemy trzymać się ułożonego jadłospisu, a szybko zauważymy efekty.

 

Czy absolutnie muszę iść na tę siłownię?

No cóż, jeżeli nie lubimy siłowni, to chodzenie na nią wiele nam nie da. Uprawianie sportu jest jednak bardzo ważne w procesie redukcji wagi. Aktywność fizyczna nie tylko pomaga nam szybciej i sprawniej gubić niechciane kilogramy, ale także umożliwia utrzymanie wyższej wartości kalorycznej w diecie, przez co jest ona prostsza do zrealizowania, szczególnie gdy dopiero zaczynamy. Regularny sport robi z naszym ciałem coś jeszcze - kształtuje je, wysmukla, rozbudowuje mięśnie, dzięki czemu po utraceniu pożądanej wagi nie wyglądamy jak ludzik-patyczak, który nie potrafi podnieść siatki z zakupami. Tak więc niezależnie od tego, jaki sport nas kręci, powinniśmy czynnie i regularnie go uprawiać, najlepiej przeplatając dni treningowe z tymi, które przeznaczamy na odpoczynek. Dzięki temu redukujemy ryzyko doznania urazu, przetrenowania się czy "kosmicznych", nie chcących zniknąć zakwasów. W przypadku, gdy dopiero próbujemy swoich sił w jakimś sporcie, dobrze jest skorzystać z pomocy trenera lub np. bardziej doświadczonego znajomego.

 

Suplementy, spalacze tłuszczu i inne środki "dopingujące" - czy pomagają?

Nie jest niczym nadzwyczajnym, że osoby odchudzające się próbują "cheatować", korzystając z różnorodnych środków, często reklamowanych jako super skuteczne i zwalniające nas z wszelkiego wysiłku. Jeżeli zaliczamy się do tych osób, to przestańmy - nie istnieje żadna tabletka ani substancja, która schudnie za nas, chociaż z drugiej strony odpowiednie korzystanie z suplementów faktycznie może nam pomóc w osiągnięciu celu. Produkty takie, jak witaminy, spalacze tłuszczu czy żywność specjalnego przeznaczenia mogą być dla nas wsparciem w zmaganiach z nadprogramowymi kilogramami, o ile nie zapomnimy o odpowiednim odżywianiu i aktywności fizycznej. Korzystanie z takich środków warto także - w przypadku suplementacji witamin i mikroelementów - poprzeć badaniami i konsultacją z lekarzem lub dietetykiem, ponieważ produkty te również mogą nam zaszkodzić, jeżeli będziemy ich używać w nadmiarze. O tym, jak działają wspomagacze odchudzania i jak odpowiedzialnie ich używać, dowiesz się więcej pod adresem https://africanmango.pl/.

 

Redukcja wagi nie jest procesem trudnym z definicji. Jedynym, co musimy zrobić, to po prostu utrzymać deficyt kaloryczny, czyli przyjmować w pokarmie mniej energii, niż faktycznie potrzebujemy. Nie oznacza to jednak, że odchudzanie nie jest mało wymagające - ze względu na dużą ilość czasu, jakiego potrzebujemy do uzyskania pożądanego efektu, bardzo łatwo jest potknąć się, nie dotrzymać warunków diety, czy ominąć kilka treningów. Jeżeli więc zależy nam na faktycznej utracie masy ciała, musimy być przede wszystkim konsekwentni i wytrwali w dążeniu do celu. Jeżeli wykorzystamy do tego wiedzę i wsparcie dietetyka, a także wymóg regularnej weryfikacji wyników, na pewno pójdzie nam prościej, niż w przypadku samodzielnej walki o lepszą figurę.

Komentarze

dodał: ~Dietetyczny | 2019-06-27 14:20:37

Nowe opinie odchudzanie i inne szczegóły.