zapamiętaj mnie
Jesteś niezalogowany, załóż konto jeśli go nie posiadasz, lub przypomnij hasło

Informed - Internetowa Informacja Medyczna

Alternative content

Wyszukiwarka artykułów:

Jak się wyśpisz? 17-09-2018

Ta parafraza dość znanego powiedzenia dla wielu osób jest niezwykle ważnym elementem codzienności. Aspekt bezsenności czy też problemów ze snem dotyka bowiem coraz więcej osób w różnym wieku, a stres, zła dieta, nowoczesne media czy też brak aktywności tylko pogłębiają stan. Warto pamiętać, że sen jest nam niezbędny do życia jak jedzenie czy tlen i do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nie chodzi tylko i wyłącznie o jego ilość, ale również jakość. Specjaliści podkreślają, że coraz więcej osób ma problemy z zasypaniem oraz przespaniem całej nocy. I o ile taki stan zdarza się okazjonalnie, nie jest powodem do zmartwień, natomiast kilka nieprzespanych nocy w tygodniu powinno nas zmusić do konsultacji lekarskich oraz leczenia.

 

Jakie mogą być przyczyny bezsenności?

 

Żeby odpowiednio poradzić sobie z bezsennością, przede wszystkim musimy poznać jej przyczyny. Naukowcy dzielą je na te zewnątrz- i wewnątrzpochodne. W tej pierwszej kategorii może znaleźć się na przykład nieodpowiednia temperatura w pokoju, niewygodny materac czy też intensywne bodźce, które płyną z dworu lub też od sąsiadów. Z tego typu przyczynami jesteśmy w stanie dość szybko sobie poradzić. Zdecydowanie innego działanie będzie wymagała bezsenność związana na przykład z takimi chorobami jak nerwice, depresje czy schorzenia reumatyczne, stany bólowe, nowotwory czy też nadczynność tarczycy i wiele innych. Oczywiście problemy ze snem mogą być objawem, dolegliwością współwystępują lub też skutkiem. Nie ulega wątpliwości, że każda bezsenność jest groźna dla zdrowia oraz negatywnie wpływa na nasze samopoczucie szczególnie podczas dnia. Brak regeneracji w nocy sprawia, że gorzej pracujemy i uczymy się, mamy problemy z koncentracją oraz logicznym myśleniem oraz aktywnością. Wiele osób w takich sytuacjach sięga po domowe środki, które pomagają zasnąć lub też korzysta ze sprawdzonych aptecznych preparatów z https://melatoninka.pl/.

 

Jak sobie radzić?

 

Warto przy jakichkolwiek problemach ze zdrowiem i zasypianiem skorzystać z pomocy specjalisty. Poza tym na rynku dostępny jest cały szereg produktów, których zadaniem jest zapewnić nam zdrowy i nieprzerwany sen, a tym samym szczególnie zadbać o odpoczynek. Najchętniej sięgamy po preparaty ziołowe, których głównymi składnikami są waleriana i chmiel. To bezpieczne i co najważniejsze nieuzależniające substancje. Poza tym zaufanie pacjentów zdobyły również leki syntetyczne takie jak na przykład Melatonina z https://melatoninka.pl/melatonina-lek-am/. Działanie preparatu polega na regulowaniu godzin snu i czuwania, za które odpowiedzialny jest hormon wytwarzany przez szyszynkę. Oczywiście w lekach znajdziemy jego syntetyczną postać. Preparaty takie jak na przykład https://melatoninka.pl/tryptofan-na-sen/ zalecane są szczególnie osobom, które pracują na zmiany, a ich zegar biologiczny z związku z tym jest dość mocno rozregulowany.

 

Domowe sposoby

 

Lista rzeczy, które można robić, by w końcu spokojnie zasnąć, jest dość długa i obok tradycyjnego liczenia baranów oraz ciepłego mleka  znaleźć możemy cały szereg sposób na dobry sen. Specjaliści na przykład zalecają picie soku wiśniowego, który podnosi naturalny poziom melatoniny w organizmie. Poza tym warto zadbać o odpowiednią temperaturę w sypialni oraz wcześniej przewietrzyć pokój. Jeśli nie będziemy się kłaść z pełnym żołądkiem, nasze ciało będzie mniej obciążone procesami trawiennymi i skupi się na tym, by w końcu odpocząć. Jeśli jednak problemy ze snem będą się nasilać lub też staną się bardzo regularne, koniecznie należy zwrócić się o pomoc do odpowiedniego specjalisty.

Komentarze