zapamiętaj mnie
Jesteś niezalogowany, załóż konto jeśli go nie posiadasz, lub przypomnij hasło

Informed - Internetowa Informacja Medyczna

Wyszukiwarka artykułów:

Czy odchudzanie jest kosztowne i trudne? 28-03-2018

Odchudzanie – wszystko na jego temat.


Jeśli zaczynamy naszą przygodę z nadwagą wówczas rozważamy wiele okoliczności jakie mogą ulec zmianie w naszym życiu. Bardzo często o dobrą formę chcą dbać również uczniowie oraz studenci, czyli osoby stosunkowo młode które nie dysponują najczęściej gigantycznymi dochodami. Jak wygląda więc przede wszystkim finansowa strona zdrowego odżywiania ? Czy jest ona bardziej kosztowna od jedzenia bez liczenia kalorii itp. ? Wnioski okazują się być dosyć zaskakujące dla większości z nas.

Oznaczenia EKO.

Moda na prowadzenie zdrowego stylu życia narasta, jednak nie możemy zapominać że jest to również bardzo duża okazja na zarobek dla wielu producentów żywności. Osoby odchudzające się często nie do końca zdają sobie sprawę z takich aspektów jak typy mąki, indeks glikemiczny czy znaczenia wielu z pozoru skomplikowanych słów. Najczęściej więc nie czytamy dokładnie etykiet, lecz wybieramy artykuły oznaczone słynnym hasłem produkt „ekologiczny” lub „zdrowa żywność”. Niestety najczęściej są one niemal dwukrotnie droższe od tradycyjnych źródeł tych samych składników pokarmowych nie oznaczonych podobnym symbolem. Jak widać blokadą przed zaoszczędzeniem sporych pieniędzy jest bardzo często po prostu nasz brak wiedzy na ten temat. Jeśli wykażemy większe zainteresowanie tematem zdrowego odżywiania, wówczas identyczne produktu kupimy w dużo niższej cenie niż obecnie, a przy okazji łatwiej nam będzie zrzucać zbędne kilogramy.

Ekskluzywne diety celebrytów.

Częsty błąd popełniany również przez najczęściej mało doświadczone osoby. W tego typu menu bardzo często znajdujemy posiłki które mogą nosić miano ekskluzywnych, a dla zwykłych ludzi staną się po prostu bardzo obciążające finansowo. Najczęściej bardzo łatwo jest znaleźć dla nich wiele tańszą alternatywę takiej samej jakości co sprawia, że większość z nich nie musi mieć zastosowania w codziennym życiu. Diety gwiazd mogą stanowić dla nas inspirację, ciekawostkę lub wskazówkę, ale nigdy nie powinny być dla nas wyznacznikiem poprawnie skomponowanego planu żywieniowego.

Ogranicz podjadanie pomiędzy posiłkami.

Przekąski są jedną z najdroższych cząstek naszej diety, zarówno te wartościowe jak i te całkowicie zbędne. Chipsy, słone paluszki, lody czy batoniki to najczęściej stosowane produkty które mogą osiągać bardzo wysokie ceny. Podobnie jak w innych grupach produktów spożywczych istnieją tańsze i droższe rozwiązania, jednak tutaj żadne z nich dobrze nie wpływają ani na nasz wygląd, a tym bardziej stan konta. Bardzo dobrą motywacją jest podliczenie miesięcznych wydatków na tego typu żywność, co powinno skutecznie dać nam do myślenia zanim znów sięgniemy po słodycze.
Kilka zbędnych kilogramów – wielkie wyzwanie ?

Każdy z nas rozpoczyna swoją walkę o lepszą sylwetkę z innego miejsca. Zdarzają się osoby które naturalnie posiadają bardzo dobrą budowę ciała i do ideału wystarcza zaledwie kilka centymetrów w obwodzie pasa. Po drugiej stronie medalu stoją osoby otyłe które nierzadko zmagają się z nadmiernym bagażem w ilości przekraczającej nawet kilkadziesiąt kilogramów. Bardzo często ta druga grupa marzy o zamianie sytuacji, jednak czy rzeczywiście tylko kilka kilogramów do zrzucenia jest łatwym procesem ?

Szybko, łatwo i przyjemnie.

Najczęstszy błąd osób stosunkowo szczupłych to chęć osiągnięcia efektów w krótkim czasie, ponieważ skoro nadwaga nie jest duża to teoretycznie czas redukcji również powinien być krótki. Jednak rzeczywistość najczęściej wygląda nieco inaczej i pokazuje, że droga na skróty nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Jeśli mamy do zrzucenia przykładowo około 5kg wówczas najczęściej dajemy sobie na to miesiąc czasu lub do konkretnej daty jak np. ślub czy wyjazd wakacyjny. Niestety jest to często zbyt krótki okres na znaczną poprawę wyglądu ciała, ponieważ tempo spadku wagi u osoby o masie ciała 65 kg jest wielokrotnie wolniejsze od osoby ważącej przykładowo ponad 120 kg. Oznacza to, że mimo niedużej nadwagi i tak konieczna mobilizacja na nieco dłuższy czasu niż kilka tygodni.

Diety cud.

Wszelkiego rodzaju głodówki, diety bardzo niskokaloryczne itp. nie zdają egzaminu niezależnie od stopnia naszej nadwagi i musimy to zaakceptować. Nawet jeśli uda nam się zrzucić wymarzone kilka kilogramów to z pewnością będziemy wyglądać znacznie gorzej niż w przypadku gdyby ta redukcja była odpowiednio zaplanowana. Problemy jakie mogą się pojawić to między innymi brak estetyki skóry, pogorszenie stanu włosów, skóry i paznokci, a w najgorszych wypadkach może nam towarzyszyć wiele dolegliwości zdrowotnych. Pamiętamy, że można być o wiele bardziej atrakcyjnym fizycznie z kilkoma dodatkowymi kilogramami niż osoba szczupła, ale mocno zaniedbana. Kluczem do sukcesu jest więc systematyka i konsekwencja, a także odpowiednia ocena własnych możliwości fizycznych oraz psychicznych. Pozwoli to na odniesienie pełnego sukcesu, nawet jeśli zajmie nam to nieco dłużej niż początkowo zakładaliśmy.

Ćwiczenia to podstawa.

Warto wiedzieć, że poza odpowiednim odżywianiem ogromną rolę odgrywa aktywność fizyczna. Przyczynia się ona do ujędrnienia ciała, przyspieszenie metabolizmu oraz poprawia stan naszego zdrowia. Jej formy mogą mieć różny charakter jednak nie należy z niej absolutnie rezygnować. Nawet jeśli posiadamy ograniczony czas to spacery czy wycieczki rowerowe ze znajomymi mogą okazać się być decydującym czynnikiem w drodze po dobrą formę.

Kilka niezbędnych zasad w redukcji tłuszczu.

Czy trwałe spalanie tkanki tłuszczowej jest możliwe ? Na tak pozornie proste pytanie nie łatwo jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Z całą pewnością po udanie przeprowadzonym odchudzaniu nigdy nie mamy pewności jak będziemy wyglądać za kilka tygodni. Wszystko zależy od naszego podejścia do życia. Jeśli drastycznie zmienimy swoje podejście na bardziej sprzyjające zatłuszczeniu to zgubione kilogramy bardzo szybko wrócą, jednak nie koniecznie tak musi być. Duża część osób która raz uzyskała szczupłą i estetyczną sylwetkę już jej nie traci, nie jest to jednak wynikiem trwałego spalenia tkanki tłuszczowej, lecz odpowiedniego prowadzenia się na co dzień, przez co nie daje naszemu organizmowi powodu do gromadzenia zbędnych kilogramów.

I Zasada – odżywiaj się racjonalnie

Jeśli jesteśmy osobami zupełnie początkującymi nie ma konieczności na dokładne wyliczanie kalorii i ilości każdego ze składników pokarmowych. Jest wiele prostszych metod dzięki którym osiągniemy zbliżone rezultaty, a z pewnością zmniejszymy szansę do zniechęcenia się zbyt dużym rygorem. Oczywiście w późniejszym etapie odchudzanie jest trudniejsze i niezbędne jest już wyliczenie swojego zapotrzebowania, jednak będzie to dla nas łatwiejsze jeśli przez pierwsze etapy redukcji nabierzemy cennego doświadczenia. Podstawowym krokiem jaki należy wykonać jest oczyszczenie swojej diety z jedzenia oraz napojów bardzo niskiej jakości, które są źródłem cukru i pustych kalorii. Zaliczyć możemy do nich kuchnie typu fast food, słodycze, solone i prażone przekąski, sklepowe soki i napoje gazowane oraz mocno przetworzoną żywność z białej mąki. Opierajmy dietę na produktach zawierających solidne źródła pełnowartościowego białka takie jak jajka, chude mięso drobiowe oraz wołowinę, ryby wszelkiego rodzaju czy niektóre rodzaju produktów nabiałowych. Te zmiany są w stanie zdziałać bardzo wiele i stanowią świetny wstęp do zmiany sylwetki.

II Zasada – ćwicz z ciężarami

Trening oporowy niesie ze sobą tylko i wyłącznie pozytywne strony jeśli zwracamy uwagę na technikę. Nawet gdy naszym podstawowym celem jest utrata tkanki tłuszczowej to właśnie trening z obciążeniem ma o wiele większy wpływ na metabolizm niż klasyczne aeroby. Przyczynia się także do innych pozytywnych zmian w sylwetce takich jak rozwój muskulatury. Nawet mając bardzo niską zawartość tkanki tłuszczowej można wyglądać bardzo kiepsko jeśli będziemy osobami z dużą niedowagą. Trening siłowy pozwala na zachowanie bardzo dobrego balansu w składzie ciała i uzyskania nie tylko szczupłej, ale i atletycznej budowy. Silne mięśnie są bardzo ważne z punktu widzenia zdrowotnego, dlatego nigdy nie należy opierać redukcji na samych aerobach.

III Zasada – wykorzystaj trening cardio

Jak wspomnieliśmy trening siłowy jest bardzo ważny, jednak z wysiłku aerobowego również nie powinniśmy rezygnować. W odpowiednim zakresie tętna odpowiada za redukcję tkanki tłuszczowej, szczególnie gdy jest wykonywany bezpośrednio po treningu siłowym lub na czczo. Ma to związek z bardzo niskimi zapasami glikogenu przez organizm znacznie szybciej przechodzi w tryb spalania tłuszczu. Odgrywa również ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu krążenia oraz pozwala na obniżenie obecności wolnych rodników. Odpowiednia częstotliwość treningu cardio to 3-4 sesje tygodniowo po około 25 do 40 minut.

IV Zasada – rozsądna suplementacja

Jeśli dopiero zaczynamy naszą przygodę z odchudzaniem nie warto od razu sięgać po dziesiątki różnych spalaczy tłuszczu mimo że są reklamowane jako najskuteczniejsze. Podobnie jak w przypadku treningu i diety należy skupić się na podstawach. Jeśli nie spożywamy w ciągu dnia przynajmniej 2 lub 3 porcji warzyw to odpowiednią opcją jest kompleks witamin i minerałów. Nie musimy wybierać jednak najdroższych produktów i zupełnie podstawowy będzie dla nas wystarczający. W przypadku gdy nie spożywamy regularnie źródeł pełnowartościowego białka możemy zainwestować w odżywkę białkową najlepiej na bazie koncentratu białka serwatkowego. To ekonomiczne i wartościowe źródło protein, bogate w najważniejsze aminokwasy, a przy tym najczęściej bardzo smaczne. Po pewnym czasie możemy zainteresować się także spalaczami tłuszczu których na rynku znajdziemy setki. Niestety wiele z nich nie posiada realnego działania, dlatego przed zakupem warto kierować się opiniami innych, a przede wszystkim składem. Pomocne ku temu może okazać się ranking spalaczy tłuszczu odpowiadający na kluczowe pytanie: jaki spalacz tłuszczu polecacie?
https://forum-sportowe.pl/topic/4-najlepsze-spalacze-t%C5%82uszczu-ranking/

Komentarze

dodał: ~Gość | 2019-02-27 21:45:57

Zapraszam do mnie na stronę http://e-kalorie.pl/ znajdziesz tam wiele wskazówek.

dodał: ~Gość | 2019-02-10 21:54:15

Moc Diety odchudzającej i inne informacje o odchudzaniu.

dodał: ~Gość | 2019-02-10 09:22:48

Moim zdaniem jednak nie. Najlepsze są diety i odpowiednia aktywność fizyczna i odchudzanie jest skuteczniejsze. Tak napisane są szczegóły na Z Pamiętnika Dietetyka

dodał: ~Gość | 2019-02-10 04:26:53

Dr Fit posiada porządne wskazówki na odchudzanie

dodał: ~Gość | 2018-11-18 12:44:13

Ja na odchudzanie stosuję trening 3 razy w tygodniu + bieganie w połączeniu z suplementacją z kurkumy piperyny daje super efekty, więcej na ten temat można poczytać w tym artykule