Forum www.informed.com.pl Strona Główna strona główna Internetowej Informacji Medycznej
 

Artykuły  
 FAQFAQ    SzukajSzukaj    UżytkownicyUżytkownicy    GrupyGrupy    RejestracjaRejestracja  
 ProfilProfil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości    ZalogujZaloguj  
astma

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.informed.com.pl Strona Główna -> Pytania do lekarzy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asijka



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 15

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 2:45 pm    Temat postu: astma Odpowiedz z cytatem

Witam Panią doktor!!! Jestem leczona na astmę. Biorę takie leki: Cortare 250 2x1 wdech, Singulair 10 mg 1x1 oraz loratadyne 1x1 rano. Robiłam testy alergiczne z krwi wyszły dobrze, nie wykazały żadnej alergii. Moim problemem jest to, że jak nie biorę Loratadyny lub innego leku przeciwalergicznego pojawiają się częściej niż zawsze duszności, które są ciche, nie słychać żadnych świstów. Doktor, która mnie leczy powiedziała że jest to astma wewnątrz pochodna czyli coś mam w organiźmie co powoduje duszności. Jakie badania mogłabym zrobić żeby sprawdzić co mi powoduje duszności??? pozdrawiam serdecznie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zozo



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 77

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 5:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miałam podobną sytuacje... a wzasadzie mam z tym że cortare mi nie pomagało a miałam tą samą dawkę... i do tego brałam jeszcze oxodil i oczywiście singulair potem był pulmicort i berodual do nebulizacji i po tym obrzęk krtani i utrata głosu na ponad 2 tygodnie, obecnie mam flixotide, oxodil, singulair 10, telfast i theospirex jak się źle czuje i jest ok Smile może wystarczy zmienić leki aby nie było duszności?? a testy też mi wyszły ok (miałam na 5 alergenów)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asijka



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 15

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 9:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie leki miała zmieniane na początku stycznia, z Flixotide na Cortare, ponieważ często miałam duszności. Brałam tez Serevent w dysku, teraz mam odstawiony. Nie wiem dlaczego tak mi się dzieje. Do tego też dochodzi strach przed jakąś poważniejszą chorobą i może dlatego też mam częściej duszności ze strachu i stresu. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Basia



Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2065

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 10:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Rzeczywiście stres i zdenerwowanie są czynnikami, które mogą wyzwalać lub nasilać ataki duszności.
Ze względu na przyczynę rozróżnia się 2 typy astmy: alergiczną i niealergiczną (wewnątrzpochodną). W tym drugim przypadku nie udało się ustalić jednoznacznej przyczyny, która wywołuje proces zapalny. A stąd też, nie ma żadnych badań, które pozwalałyby ustalić co jest powodem choroby.
Ataki duszności mogą wywoływać rózne czynniki: zanieczyszczenie powietrza, zakażenia, wysiłek, zmiany pogody, leki (np. kwas acetylosalicylowy), mocje, dym tytoniowy. Jedyna rada to postarać się unikać takich sytuacji.
W sytuacji kiedy poprawę Pani stanu przynoszą leki przeciwalergiczne może warto rozważyć wykonanie testów skórnych w kierunku alergii. Nie wiem jakie badania z krwi miała Pani wykonane, ale jeśli był to tylko ogólny poziom IgE, to może to być za mało.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asijka



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 15

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 7:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziękuje za odpowiedź. Pani doktor testy skórne miałam robione, jednak nic nie wykazały. Dlatego miałam robione testy z krwi. Z krwi miałam robione IgE całkowite, z panelu oddechowego: kurz, roztocza oraz trawy. Wyszły bardzo dobre. jeśli chodzi o kwas acetylocalicylowy to po zażyciu po jakimś czasie pojawiaja się niewielkie duszności. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Basia



Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2065

PostWysłany: Nie Lut 22, 2009 2:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mimo, iż nie opisuje Pani typowych objawów dla astmy aspirynowej, myślę, że warto rozważyć także diagnostykę w tym kierunku.
Ale wykonuje się ją tylko w specjalistycznych ośrodkach alergologicznych, które zapewniają odpowiednie zabezpieczenie pod względem leków i personelu. Wynika to z faktu, że w celu potwierdzenia diagnozy wykonuje się próby prowokacyjne, które mogą wywołać znaczne nasilenie objawów i duszności.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kamex



Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 58

PostWysłany: Czw Sie 09, 2018 7:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystkim, którzy walczą z problemem astmy polecam zapoznanie się z tą stroną - http://www.totylkoastma.pl/ . Zapewne nie odpowie ona na wiele bardziej indywidualistycznych problemów i zagadnień, ale zapewni ogrom informacji o całokształcie problemu, jakim jest astma. Wiedza zaś jest największą bronią, jaką mamy przeciwko chorobom, zatem im więcej mamy informacji, tym łatwiej nam z chorobą walczyć. Materiały tam zamieszczone utworzone zostały przez ekspertów w tej dziedzinie, jest to więc bardzo wartościowe źródło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.informed.com.pl Strona Główna -> Pytania do lekarzy Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group